Terapia dzieci i młodzieży to proces, polegający na serii spotkań z terapeutą, którego celem wsparcie dzieci i młodzieży w rozwoju emocjonalnym, społecznym i poznawczym, pomaganie w radzeniu sobie z trudnościami szkolnymi oraz emocjonalnymi oraz wzmacnianie umiejętności radzenia sobie w trudnych relacjach z rówieśnikami i rodziną. Terapia wpływa na poprawę samopoczucia oraz dobrostanu psychicznego, a także przywraca wiarę we własne możliwości oraz buduje pozytywny obraz własnej osoby, co w dorosłym życiu przekłada się na wysokie poczucie własnej wartości.
Pomagamy dzieciom i młodzieży dobrze nazywać własne uczucia i emocje, dzięki czemu wpływamy na ich jakość odbierania rzeczywistości. Różnicujemy perspektywy i pokazujemy, jak bardzo wszyscy się od siebie różnimy. Uczymy dobrej komunikacji i rozwiązywania problemów.
Terapia psychologiczna pomaga dzieciom:
- neuroróżnorodnym (ASD, ADHD, AuDHD, ZA)
- doświadczających lęków oraz obniżonego nastroju
- w kryzysowych sytuacjach, takich jak śmierć bliskiej osoby, czy rozstanie rodziców
- z obniżoną motywację wewnętrzną, cechujących się prokrastynacją
- uzależnionych od ekranu i mediów społecznościowych
- z niskim poczuciem własnej wartości
- z brakiem wiary we własne możliwości
- wycofanym społecznie
Jak wygląda sesja terapeutyczna?
Spotkania najczęściej odbywają się o stałej porze raz w tygodniu i trwają 50 minut (terapia psychologiczna) lub 60 minut (terapia pedagogiczna).
Praca terapeuty z dzieckiem jest procesem, w który choć bezpośrednio w spotakniach rodzice nie biorą udziału, to jednak w cały proces terapeutyczny są silnie zaangażowani: od rodziców jest zbierany wywiad na temat dziecka i jego funkcjonowania, cyklicznie odbywają się konsultacje rodziców z terapeutą, otrzymują oni wskazówki wychowawcze oraz wspierają dziecko w całym procesie.
Terapia psychologiczna / psychoedukacja dzieci może trwać od kilku / kilkunastu tygodni do kilku lat. Wszystko zależy od indywidualnych cech dziecka, problemów z jakimi się zmaga oraz stopnia ich nasilenia. Jest to bardzo indywidualna kwestia i na samym początku terapii często trudno określić jest jej dokładną długość.
Pierwsza wizyta
Pierwsza wizyta ma formę konsultacji z rodzicem / rodzicami bądź opiekunem dziecka, podczas której psycholog ma szansę zapoznać się z sytuacją rodzinną dziecka z perspektywy rodzica. Zbierany jest wówczas krótki wywiad. W PP iNSE wyznajemy zasadę „o Dzieciach nie przy Dzieciach”, w związku z czym Dziecko nie powinno brać udziału w pierwszym spotkaniu.
W Pracowni Psychologicznej iNSE prowadzimy nie tylko terapię psychologiczną i pedagogiczną, ale również arteterapię oraz treningi grupowe (TUS i TZA).
📞 Chcesz umówić dziecko na terapię? Potrzebujemy w pierwszej kolejności spotkać się bez dziecka, na konsultacji dla rodziców.
Jestem po to, by Ci pomóc.
Kliknij w obrazek poniżej i zapoznaj się z dostępnymi terminami wizyt stacjonarnych i online ▼
Nie znalazłeś w systemie elektronicznej rejestracji dogodnego terminu konsultacji? Potrzebujesz więcej informacji? Zadzwoń lub napisz 🙂
+48 791 147 174
kontakt@bliskodziecka.com.pl
agnieszka@ppinse.pl