Conners 3 to narzędzie służące do oceny objawów ADHD oraz trudności emocjonalnych i społecznych. i zachowania dziecka. Badanie ma formę kwestionariuszy – wypełnianych przez: rodzica/opiekuna, nauczyciela, czasem także przez samo dziecko (jeśli jest starsze, zwykle od ok. 8–9 r.ż.). Kwestionariusze zawierają pytania dotyczące zachowania dziecka w różnych sytuacjach: w domu, w szkole, w relacjach z rówieśnikami. Wyniki pomagają zrozumieć, czy objawy pasują do profilu ADHD, zaburzeń zachowania, opozycyjno-buntowniczych, emocjonalnych lub lękowych.
Jak się przygotować do badania Conners 3?
Przed badaniem warto posiąść informacje ze szkoły – jak dziecko funkcjonuje na lekcjach, z czym ma trudności. Test Conners 3 mierzy algorytm aktualnego funkcjonowania. Udzielane przez rodzica pytania powinny odnosić się do aktualnego zachowania dziecka. Odpowiedzi należy udzielać szczerze i na podstawie codziennych obserwacji – nie tak, jak „powinno być”, tylko jak jest naprawdę. Nie ma „dobrych” ani „złych” odpowiedzi. Jeśli rodzic nie jest pewien odpowiedzi, zaznacza to, co najczęściej się zdarza.
Na badanie należy zarezerwować ok. 30 minut. W sytuacji, jeśli drugi z rodziców ma inne obserwacje – dobrze, by każde z osobna wypełnił formularz (diagnosta może porównać różne perspektywy).
Dodatkowe dokumenty, które warto zabrać ze sobą na badanie:
- własne notatki lub obserwacje z domu
- książeczka zdrowia dziecka
- opinie/logopedy, psychologa, pedagoga, nauczyciela
- wyniki wcześniejszych badań (np. psychologicznych, neurologicznych, logopedycznych)
Potrzebujesz więcej informacji? Zadzwoń lub napisz.
